Efektywny fanpage? Sprawdź nasze wskazówki

5 wskazówek, które usprawnią prowadzenie fanpage na Facebooku

Lis 12

Tak zwane prowadzenie fejsa, czyli zarządzanie firmowym fanpage na Facebooku, może wydawać się dziecinnie proste. Z Facebooka korzysta się przecież prywatnie na co dzień, więc z profilem firmowym też na pewno pójdzie łatwo. Sprawa komplikuje się, gdy przychodzi się zmierzyć z coraz to różniejszymi funkcjonalnościami Facebooka dla firm. Efektywne prowadzenie fanpage wymaga nie tylko znajomości zagadnień i prawideł marketingowych, ale także technicznych umiejętności, które pozwolą w pełni wykorzystać moc Facebooka. W dzisiejszym artykule przedstawimy kilka podstawowych trików, o których warto pamiętać, zarządzając firmowym profilem na Facebooku. 

1. Zoptymalizuj podstawowe informacje dotyczące firmy

Internauci wchodząc na fanpage danej firmy, chcą najczęściej znaleźć wszystkie potrzebne im informacje. Jeśli więc prowadzisz restaurację, Twój fanpage powinien zawierać informacje dotyczące godzin otwarcia, dostępnych opcji płatności, a nawet menu. Obecnie fanpage traktowany jest jak druga strona internetowa, użytkownicy zamiennie szukają informacji na temat firm w wyszukiwarkach jak i w social media. Facebook w zależności od kategorii strony firmowej pozwala doskonale ją spersonalizować dzięki różnym sekcjom informacyjnym. Wykorzystaj je! Uzupełnij sekcję "informacje" o możliwie najwięcej danych na temat Twojej firmy.

fanpage informacje

2. Zoptymalizuj messengera 

Klienci mają dostęp do Twojej strony, jak i fanpage przez 24h na dobę. Coraz częściej obserwuje się,  że oczekują oni również kontaktu z firmami bez ograniczeń czasowych. Wiadomości wysyłane są na firmowe fanpage o każdych godzinach, w każde dni tygodnia. Oczywiście wiadomo, że mało kto obsługuje swojego fanpage nieprzerwanie przez całą dobę. Z tego względu warto zoptymalizować odpowiedzi na wiadomości od klientów. Messenger daje możliwość ustawienia automatycznych odpowiedzi na wiadomości, co więcej wysyłanie automatycznych odpowiedzi można ograniczyć czasowo. Co to znaczy? Jeśli pracujesz w określonych godzinach, np. 8-16, możesz ustawić wysyłanie automatycznych odpowiedzi w godzinach 16-8. Dzięki temu osoba wysyłająca wiadomość będzie miała świadomość, że aktualnie nikt nie odczyta jej wiadomości, jednak stanie się to w określonych godzinach lub najszybciej jak to możliwe. Treść automatycznej wiadomości możesz stworzyć samodzielnie, możesz także spersonalizować zwrot grzecznościowy (np. Witaj, (imię)/ (imię) dziękujemy za wiadomość...), podać numer kontaktowy do firmy lub adres strony www.messenger

Aby zoptymalizować odpowiedzi w messengerze należy:

  • wejść w sekcję "ustawienia" na stronie głównej
  • kliknąć w zakładkę wiadomości (lista zakładek po prawej stronie)
  • przejść do sekcji "asystent odpowiedzi"
  • wybrać elementy, które chcesz zoptymalizować

 

3. Oznaczaj osoby, wydarzenia oraz inne profile firmowe w swoich postach

To świetny sposób na zwiększenie widoczności swojego fanpage. Istnieje duża szansa, że osoby oznaczone w poście czy komentarzu odpowiedzą na niego. Dzięki temu ich znajomi/fani zobaczą to na swojej tablicy, a tym samym zobaczą Twojego posta i profil. Jeśli Twój post będzie wystarczająco ciekawy i atrakcyjny, być może nawet udostępnią go na swoim fanpage. Aby oznaczyć profil, wydarzenie lub osobę w swoim poście, w treści wpisz znak "@" a następnie wpisz nazwę profilu.

oznaczenie na fanpage

Jak można wykorzystać oznaczanie?

Przykład:
Prowadzisz salon fryzjerski, korzystasz z farb marki X. Na swoim firmowym profilu na FB udostępniasz zdjęcie koloryzacji włosów wykonanej farbami marki X. W swoim poście piszesz coś na temat wykonanej usługi, a przy okazji wspominasz, że wykonana została przy użyciu farb X. W takim (i podobnych) przypadku istnieje bardzo duża szansa, że profil farb X polubi, skomentuje, a nawet udostępni taki post. 

Oznaczanie innych profili sprawdzi się w analogicznych przypadkach w wielu branżach. Wystarczy odrobina kreatywności. :)

4. Zapraszaj do polubienia strony

Często zdarza się tak, że posty publikowane na fanpage są "lajkowane" przez osoby, które nie są fanami danego facebookowego profilu. Polubiły dany post, bo np. zobaczyły, że ich znajomy podjął jakąś aktywność wobec niego. Aby zobaczyć, kto zareagował na post, wyświetl listę tych osób. Obok nazwisk fanów Twojej strony będzie widniała kafelka z napisem "polubione", natomiast obok osób, które nie polubiły Twojego fanpage będzie widniał przycisk "zaproś". Po naciśnięciu go, osoba zaproszona otrzyma powiadomienie i będzie mogła polubić FP. 

null

5. Planuj posty

Wpadł Ci do głowy świetny pomysł na walentynkowego posta w październiku? Nie ryzykuj, że zapomnisz go opublikować. Facebook daje możliwość planowanie postów na kilka miesięcy do przodu. Opcja ta jest także bardzo przydatna, gdy publikujesz posty regularnie (np. co dwa dni), ale nie zawsze możesz to zrobić w danym dniu.

Jak zaplanować posta?

Zacznij tworzyć treść, dodaj grafikę i wszystkie inne elementy, jak przy publikacji tradycyjnego posta. Gdy wszystko będzie już gotowe, rozwiń listę opcji na przycisku "udostępnij teraz". Wybierz "zaplanuj" i zaplanuj datę i dokładną godzinę publikacji, następnie wciśnij "zaplanuj". Zaplanowany post możesz edytować, a także całkowicie usunąć.

warto wiedzieć
Jeśli systematycznie planujesz publikację postów, nie ustawiaj zawsze tej samej godziny. Wybieraj różne opcje, niepełne godziny. Taki sposób publikacji będzie wyglądał naturalniej. 

 

Sprawdź social media marketing w PESI
- zapraszamy do współpracy!


Marta

Marta

Seo / Sem specialist

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od dwóch lat zajmuje się marketingiem internetowym w PESI. Specjalistka w dziedzinie e-marketingu - w szczególności SEO, mediów społecznościowych i copywritingu. Jest na bieżąco ze wszystkimi nowinkami od Google, stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe umiejętności.