Aplikacja mobilna - sprawdź, dlaczego warto ją mieć dla swojej firmy

Aplikacja mobilna - dlaczego powinieneś ją mieć dla swojego biznesu?

Lut 25

Responsywne strony internetowe to obecnie obowiązek, jeśli chcemy, by użytkownicy bez problemów poruszali się po naszym serwisie. Strony przystosowane do urządzeń mobilnych pozwalają na wygodne korzystanie z wielu funkcji, jednak nawet RWD nie daje gwarancji pełnego komfortu podczas wykonywania pewnych czynności na stronie. Zatem jak zapewnić użytkownikowi pełny komfort w użytkowaniu serwisu, a jednocześnie być o duży krok przed konkurencją? Odpowiedź jest prosta - aplikacja mobilna. 

Mobile vs desktop w Polsce

Od kilku lat obserwuje się na stronach www przewagę korzystania z urządzeń mobilnych nad używaniem w tym celu komputerów stacjonarnych i laptopów. Ten fakt nie powinien już dziś nikogo dziwić - smartfona posiada niemalże każdy z nas. W Polsce odsetek osób korzystających ze smartfona wynosi około 65%. Warto w tym miejscu wspomnieć, że osoby w wieku 10-64 (które zaliczyć można do grupy potencjalnych posiadaczy smartfonów) stanowią około 63% całej populacji. Jaki z tego wniosek? Ze smarfonów korzystają wszyscy ci których ze względu na wiek zaliczyć można do potencjalnych posiadaczy smartfonów, a nieco ponad 30% to osoby, które ze względu na zbyt wysoki lub zbyt niski wiek ze smartfonów nie korzystają. Jest to oczywiście swego rodzaju uproszczenie, które ma na celu zobrazować skalę na jaką używane są smartfony - nie wykluczamy że osoby powyżej 64 roku życia z nich nie korzystają. ;)

mobile vs desktop

Korzyści, jakie daje aplikacja mobilna

To, że posiadaczy smartfonów i zarazem użytkowników wielu aplikacji mobilnych jest całkiem pokaźna grupa to dopiero początek pozytywów. Dedykowana aplikacja mobilna może dać Twojemu biznesowi dużo więcej niż duże grono potencjalnych odbiorców. Oto co zyskasz dzięki własnej aplikacji mobilnej:

  • Przewaga konkurencyjna - większość biznesów, zależnie od branży, korzysta z zewnętrznych aplikacji. Takie rozwiązanie generuje być może mniejsze koszty niż stworzenie własnej aplikacji, ale zastanówmy się - czy warto? Zewnętrzne aplikacje gromadzą jak najwięcej firm z danej branży, to oczywiste gdyż każda kolejna firma korzystająca z ich technologii przynosi im zysk. Co to oznacza dla Ciebie - jesteś jedną z kilkunastu, a czasem i kilkudziesięciu firm oferujących podobne usługi czy produkty. W takiej sytuacji ciężko wyróżnić się pośród konkurencji. Jednak gdy posiadasz własną aplikację, masz nieograniczone pole do działań marketingowych i nie tylko, a co najważniejsze nie jesteś jedną z wielu firm zależną od zewnętrznego usługodawcy.
  • Prestiż - posiadanie własnej aplikacji mobilnej podnosi prestiż całej firmy i wspomaga jej pozytywny i profesjonalny wizerunek w oczach klientów. Firma zyskuje na wiarygodności i wzmacnia swoją pozycję na rynku, jako profesjonalne i nowoczesne przedsiębiorstwo.
  • Lojalność klientów - posiadanie własnej aplikacji pozwala na prowadzenie autorskich programów lojalnościowych, personalizacji rabatów i nie tylko. Klienci bardzo lubią tego rodzaju działania, a atrakcyjne programy lojalnościowe dodatkowo zachęcają ich do korzystania z usług Twojej firmy.
  • Oszczędność czasu i pieniędzy - mimo że jednorazowe koszty aplikacji są relatywnie wysokie, to bardzo szybko się zwracają. Dzięki aplikacji możesz zaoszczędzić czas swój oraz swoich pracowników, a także zmniejszyć wydatki m.in. na działania marketingowe.

To tylko kilka z wielu zalet posiadania własnej aplikacji mobilnej, jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat związany ze stworzeniem dedykowanej aplikacji mobilnej dla Twojego napisz do nas.

Aplikacja mobilna - pełna personalizacja

Bardzo istotną kwestią w temacie aplikacji mobilnych jest personalizacja oferty pod konkretnego klienta. Aplikacje pozwalają nie tylko prowadzić rozbudowane programy lojalnościowe, ale także personalizować ofertę, treści oraz rabaty dla konkretnego użytkownika. Ponadto pozwalają na wysyłanie powiadomień do wybranych grup użytkowników, co daje szereg możliwości promocyjnych, a przede wszystkim przewagę nad konkurencją, która nie dociera do klienta w taki sposób. 

W jakich biznesach sprawdzi się aplikacja mobilna?

Aplikacje mobilne są świetnym rozwiązaniem dla sklepów internetowych różnego rodzaju, wszelkich biznesów, gdzie dokonuje się płatności online i dokonuje zamówień lub rezerwacji. Przykładowe branże i biznesy, w których sprawdzą się aplikacje mobilne to: 

  • salony fryzjerskie i kosmetyczne 
  • restauracje 
  • korporacje taksówek 
  • gabinety lekarskie 
  • prywatne uczelnie/szkoły/przedszkola 
  • siłownie
  • trenerzy personalni
  • gabinety dietetyczne 
  • szkoły językowe 
  • kawiarnie 

Marta

Marta

Seo / Sem specialist

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od dwóch lat zajmuje się marketingiem internetowym w PESI. Specjalistka w dziedzinie e-marketingu - w szczególności SEO, mediów społecznościowych i copywritingu. Jest na bieżąco ze wszystkimi nowinkami od Google, stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe umiejętności.