Profesjonalna strona internetowa – sprawdź jaka powinna być!

Profesjonalna strona internetowa, czyli jaka? Cechy dobrej strony www

Wrz 02

Profesjonalna strona internetowa powinna być pierwszym krokiem każdej firmy stawianym w świecie marketingu online. Na co zwrócić uwagę, by wiedzieć czy Twoja strona spełnia kryteria dobrej strony? Odpowiadamy w dzisiejszym artykule!

Niezależnie czy jesteś na etapie wprowadzania swojego biznesu do świata Internetu (a więc Twoja strona ma dopiero powstać) czy jesteś już obecny w sieci, powinieneś znać kilka podstawowych warunków, które profesjonalna strona internetowa musi spełniać. Podstawowa wiedza z zakresu projektowania stron, ich funkcjonalności oraz użyteczności pozwoli Ci na sprawną komunikację z wykonawcą strony, postawienie konkretnych wymagań, a także na sprawdzenie czy efekt końcowy prac nad stroną spełnia wstępne założenia i Twoje oczekiwania.

Zasady, które powinna spełniać profesjonalna strona internetowa

Szybkość ładowania strony

To, jak szybko dana strona się ładuje, jest niezwykle istotne zarówno dla użytkownika, jak i dla wyszukiwarki. Nikt z nas nie lubi czekać 30 sekund aż strona w pełni się załaduje, pokażą się wszystkie grafiki czy animacje. Czas w jakim strona powinna się w pełni załadować nie powinien przekraczać 2 sekund. Długi czas ładowania strony jest bardzo irytujący i w większości przypadków sprawi, że użytkownik opuści Twoją stronę. Czas ładowania strony jest także istotny z punktu widzenia wyszukiwarki. Im szybszy czas ładowania, tym większe szanse na pojawienie się strony na wyższych pozycjach wyników wyszukiwania. Google w oficjalnym stanowisku oznajmiło, iż czas ładowania strony jest czynnikiem rankingowym i wpływa na pozycję w wyszukiwarce.

Odpowiednie słowa kluczowe na stronie internetowej

Nawet najlepiej wykonana storna internetowa nie będzie spełniać swojego zadania, gdy nie będzie się pokazywać w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy wpisując daną frazę do wyszukiwarki oczekują, że wyniki będą ściśle związane z ich zapytaniem. Z tego względu bardzo ważne jest, aby podczas tworzenia strony www programiści pozostawali w stałej współpracy z działem SEO (należy zwrócić na to uwagę na etapie wybierania wykonawcy strony). Możesz samodzielnie wskazać na jakie frazy chcesz, aby widoczna była Twoja strona, warto jednak wziąć pod uwagę rady specjalistów, którzy po dokonaniu szczegółowej analizy charakteru Twojej działalności oraz analizie konkurencji wskażą Ci najlepsze rozwiązania.

Przykłady tego, jak wygląda profesjonalna strona internetowa znajdziesz na naszej stornie w zakładce PORTFOLIO

Przejrzyste i widoczne menu

Twoja strona powinna być intuicyjna i wygodna w użyciu. Użytkownik który spędzi kilka minut na szukaniu menu lub zakładki "kontakt" z pewnością opuści daną stronę. To, czy strona jest wygodna dla użytkownika możesz ocenić sam, korzystając z jej poszczególnych funkcji i sprawdzając czy łatwo jest na niej znaleźć najczęściej wyszukiwane przez użytkowników informacje, takie jak cennik czy kontakt. Osoby tworzące stronę internetową powinny mieć dużą wiedzę z zakresu user experience, by umiejętnie i efektywnie rozplanować ułożenie poszczególnych elementów na stronie.

Angażująca i unikalna treść

Profesjonalna strona internetowa to zdecydowanie taka, na której treści są unikalne i tworzone z myślą o dostarczeniu użytkownikom rzetelnych informacji. Niedopuszczalną praktyką jest umieszczanie na stronie tekstów skopiowanych z innych serwisów. Po pierwsze takie praktyki są nieuczciwe, a po drugie są surowo karane przez Google i bardzo źle wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Algorytmy Google analizują strony m.in. pod kątem treści, a czynniki, które są w jej zakresie oceniane to unikalność tekstu, jego długość, struktura oraz nasycenie słowami kluczowymi.

Responsywność

Obecnie każda profesjonalna strona internetowa musi być responsywna, czyli dostosowana do wyświetlania się na różnych urządzeniach (komputer, smartfon, tablet). Responsywność strony to kolejny czynnik, który jest istotny zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i algorytmów Google. Strona, która nie dostosowuje się do różnego rozmiaru urządzeń jest dla użytkownika bardzo niewygodna. Konieczne jest stałe powiększanie i pomniejszanie widoku, struktura strony nie wyświetla się prawidłowo, potocznie mówiąc - wszystko się rozjeżdża. Z kolei algorytmy Google traktują responsywne strony jako lepsze, a co za tym idzie umieszczają je wyżej w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie wewnętrzne i sprawna nawigacja

Linkowanie wewnętrzne i sprawna nawigacja na stronie jest bardzo ważna. W  tym przypadku również i dla użytkowników i dla robotów Google. Warto zadbać o linkowanie wewnętrzne szczególnie, gdy strona ma wiele podstron. Przyczyni się to do ułatwienia poruszania się po serwisie, poprawi czytelność strony, a także może znacznie zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Dobrym rozwiązaniem w przypadku rozbudowanych serwisów jest wyszukiwarka, która pomoże sprawnie wyszukiwać użytkownikom interesujące ich informacje.


Marta

Marta

Seo / Sem specialist

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od dwóch lat zajmuje się marketingiem internetowym w PESI. Specjalistka w dziedzinie e-marketingu - w szczególności SEO, mediów społecznościowych i copywritingu. Jest na bieżąco ze wszystkimi nowinkami od Google, stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe umiejętności.