Pozycjonowanie stron internetowych - sprawdź, co warto o tym wiedzieć

Pozycjonowanie stron internetowych - na czym to polega?

Wrz 26

Pozycjonowanie stron internetowych to pojęcie, które wiele w sobie kryje. Jeśli chcesz, by Twoja strona była dobrze wypozycjonowania, to warto, abyś wiedział, co to w ogóle oznacza i co się na pozycjonowanie składa. W dzisiejszym artykule przybliżymy temat SEO w sposób przyjazny dla osób niezwiązanych z tym tematem.

Pozycjonowanie stron internetowych

Z definicji pozycjonowanie stron to długofalowy zestaw działań, które mają na celu poprawę widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Odpowiednio prowadzona strategia SEO pozwala nie tylko osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Ma także wypływ na sprzedaż produktów i usług czy wzrost wiarygodności tych produktów oraz całej firmy.

O kolejności wyświetlania stron w wynikach wyszukiwania decydują algorytmy wyszukiwarki. Strona musi spełniać długą listę kryteriów, by została dobrze oceniona, a co za tym idzie - by była wysoko w wynikach. Kryteria te są bardzo różne i jest ich wiele, dotyczą one zagadnień zarówno technicznych, jak i np. user experience. Niestety, nie istnieje uniwersalny przepis na wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Mimo że dla przykładu firma Google udostępnia ponad 200 stronicowy dokument, w którym opisywane są zalecenia dotyczące stron www, nie jest to gotowy przepis na dobrą stronę internetową, która zajmie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania.

Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem stron internetowych, poza znajomością wymagań, które stawia stronom wyszukiwarka, muszą zwracać uwagę na szereg innych czynników, by strona www była atrakcyjna nie tylko dla algorytmów, ale także (a raczej przede wszystkim) dla użytkowników.

Co składa się na pozycjonowanie stron internetowych?pozycjonowanie stron internetowych

Działania SEO można podzielić na dwie grupy, które powinny być realizowane równocześnie. Grupą pierwszą są działania off page, czyli poza stroną internetową. Druga grupa działań to działania on page, czyli w obrębie strony www.

Działania off page to między innymi link building. Pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do pozycjonowanej strony jest bardzo istotne. Dzięki temu strona zyskuje autorytet w oczach wyszukiwarki. Można wytłumaczyć to w prosty sposób - jeśli duży serwis informacyjny, który odwiedza codziennie kilkadziesiąt tysięcy osób, zamieści link do Twojej strony, przekaże jej część swojego autorytetu. Algorytmy wyszukiwarki stwierdzą, że skoro ogromny serwis zamieszcza na swojej stronie link do innej strony, to musi być ona dobra i wiarygodna.

Działania on page to szereg czynności związanych z zapleczem technicznym strony, a także treścią jaka się na niej znajduje. Wśród czynników, na które należy zwrócić uwagę działając w obrębie strony www zalicza się m.in.:

  • szybkość ładowania strony
  • ilość tekstów na stronie
  • unikalność tych tekstów
  • optymalizacja metatagów
  •  odpowiednie nasycenie treści frazami kluczowymi

Korzyści, jakie daje pozycjonowanie stron internetowych

  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej
  • dotarcie do odbiorców realnie zainteresowanych naszą stroną
  • wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania
  • wyprzedzenie konkurencji
  • wzrost rozpoznawalności i zaufania
  • zmniejszenie kosztów e-marketingowych w długiej perspektywie

 


Marta

Marta

Seo / Sem specialist

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od dwóch lat zajmuje się marketingiem internetowym w PESI. Specjalistka w dziedzinie e-marketingu - w szczególności SEO, mediów społecznościowych i copywritingu. Jest na bieżąco ze wszystkimi nowinkami od Google, stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe umiejętności.