Opisy produktów w sklepie internetowym - jak poprawnie je tworzyć?

SEO dla e-commerce - Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Lip 03

Każdy sklep internetowy za główny cel przyjmuje zwiększanie przychodów firmy. Jednak samo stworzenie sklepu to jedynie początek drogi do osiągnięcia tego celu. Aby sprzedaż internetowa była efektywna, potrzebny jest szereg zaplanowanych i przemyślanych działań. Wśród tych działań znajduje się oczywiście SEO. W tym artykule skupimy się na jednym z aspektów pozycjonowania sklepów internetowych, czyli na tym, jak poprawnie tworzyć opisy produktów. 

Pewnie nie zdziwi Cię to, że opisy produktów (czyli treści) mają duży wpływ na pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarce. W dobrze zoptymalizowane i użyteczne opisy warto inwestować przede wszystkim ze względu na użytkowników - to z pewnością przełoży się na zainteresowanie produktami w naszym sklepie. Mając na uwadze kilka dodatkowych szczegółów, takie działania będą dobrze postrzegane także przez wyszukiwarkę. Czyli dobrze stworzonym opisem, możemy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. ;)

Zaplanuj układ treści

Trzeba to zrobić, aby nie odstraszyć użytkownika. Jak się pewnie domyślasz, opis produktu powinien być rozbudowany, jednak niesformatowana ściana tekstu może zniechęcić użytkownika do przeczytania chociażby pierwszych dwóch zdań. Z tego względu należy podzielić tekst na sekcje, akapity oraz opatrzyć go nagłówkami i listami wypunktowanymi. Dobrym sposobem jest podzielenie opisu na dwie sekcje. W pierwszej, która będzie się znajdować na początku, zawrzyj skrócony opis produktu. 4 -5 zdań ściśle opisujących produkt. W sekcji poniżej umieść natomiast rozbudowany opis, specyfikację i np. wskazania. Dzięki takiemu podziałowi użytkownik będzie mógł skorzystać z krótkiego, wygodnego opisu, a w razie potrzeby i chęci, będzie mógł pogłębić wiedzę dzięki drugiemu opisowi.

W długich opisach stosuj pogrubienia tekstu, listy i inne formatowania, które sprawią, że tekst będzie bardziej przejrzysty i czytelny. W tekście zawieraj frazy kluczowe związane z danym produktem. Dobrze także uzupełnić długi tekst dodatkowymi zdjęciami czy materiałem video.

Używaj odpowiedniego języka i fraz kluczowych

Tworząc opis produktu musisz zastanowić się jakie frazy może wpisywać klient w wyszukiwarkę, by znaleźć dany przedmiot oraz jakie informacje będą dla niego użyteczne. Skorzystaj z narzędzia, które pomoże Ci dobrać odpowiednie frazy, np. SemstormSenuto czy darmowy Google Trends.

Tworząc opis produktu, nie używaj ogólników. Skup się na cechach szczególnych produktu, podkreśl korzyści, jakie klient otrzyma dzięki produktowi. np. Tworzysz opis sukienki w sklepie internetowym. Zastanów się czy warto opisywać ją jako: piękna sukienka, w której każda kobieta będzie wyglądać wyjątkowo, czy może lepiej podkreślić jej cechy, które mogą być istotne dla potencjalnej klientki: długa sukienka wyszczuplająca brzuch. Warto też w nagłówku, bądź tytule zawrzeć model, kolor lub/i nazwę firmy. Dodatkowo tworzyć będą się frazy tzw. long tail, które w przypadku dużych serwisów bardzo dobrze się sprawdzają.

Twórz unikalne opisy produktów

Tak, nawet jeśli masz 1000 produktów w sklepie i nawet, gdy masz ich jeszcze więcej. Tworzenie opisów możesz zlecić agencji, freelancerowi, serwisowi zewnętrznemu (np. textbookers) lub pracownikowi w swojej firmie. Niezależnie jaką opcje wybierzesz, opisy muszą być unikalne. Dlaczego? Zapewne chcesz, aby wszystkie Twoje produkty były widoczne w wyszukiwarce. No i to jest właśnie powód, dla którego unikalne opisy są konieczne. Strony z powielonymi treściami są karane przez Google. Tak więc nie kopiuj opisów ze stron producenta, portali aukcyjnych czy innych sklepów.

Pamiętaj o meta tagach

Ponadto tworząc opisy produktów przyjazne SEO, warto stworzyć także unikalne meta tagi dla każdego opisu. Meta title, meta description oraz alt tekst zdjęć - te meta tagi mają istotny wpływ na pozycjonowanie. W przypadku sklepu internetowego alt teksty obrazów są wyjątkowo ważne, gdyż to właśnie po tym tagu ktoś może natrafić na Twój produkt szukając obrazów w Google.


Marta

Marta

Seo / Sem specialist

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od dwóch lat zajmuje się marketingiem internetowym w PESI. Specjalistka w dziedzinie e-marketingu - w szczególności SEO, mediów społecznościowych i copywritingu. Jest na bieżąco ze wszystkimi nowinkami od Google, stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe umiejętności.