Czym jest landing page i kiedy warto z niej skorzystać?

Landing page - czym charakteryzują się takie strony i jak je wykorzystać?

Mar 05

Prowadząc działania marketingowe w Internecie często pojawia się potrzeba zrobienia czegoś więcej, wyjścia poza schemat codziennych działań. W takich celach bardzo często używa się dodatkowych narzędzi, a jednym z nich jest właśnie tytułowa landing page. Co kryje się pod tym terminem i w jakich sytuacjach sprawdza się stosowanie landing page? Odpowiadamy w artykule! 

Czym jest landing page?

W dosłownym tłumaczeniu landing page jest stroną docelową. W praktyce natomiast jest to zwykle prosta strona, na którą przenoszony jest użytkownik po kliknięciu w linku w reklamie Facebook, AdWords czy w innym miejscu. Landing page jest zazwyczaj dedykowana konkretnemu produktowi lub usłudze, a jej celem może być m.in, pozyskanie adresu mailowego, numeru telefonu czy sprzedaż. Dlatego landing page jest bardzo często wykorzystywana do wysyłania unikatowych rabatów czy dystrybucji darmowych materiałów edukacyjnych (poradników, e-booków itp.) w zamian za zapisanie się do newslettera.

Jak powinna wyglądać landing page?

Cechy dobrej landing page

Landing page różni się od zwykłej strony internetowej. Jej zadaniem jest realizacja konkretnego celu, dlatego jej struktura powinna temu sprzyjać. Poniżej znajdziesz kilka cech, bez których efektywna landing page nie istnieje.

  • Dobry nagłówek i CTA - nagłówek w landing page bywa często traktowany po macoszemu, co jest sporym błędem. Jest to bowiem jeden z pierwszych elementów strony, który rzuca się w oczy i warto złapać nim uwagę użytkownika. To samo tyczy się wezwań do działania - wydają się proste i oklepane, ale czasem jedno słowo robi różnicę. Warto więc dobrze zastanowić się nad CTA dopasowanym do Twojej oferty.
  • Język korzyści - pamiętaj o celu, jaki przyświeca istnieniu Twojej landing page. Wszelkie elementy, które na niej umieścisz, muszą być spójne i wspomagać jego osiągnięcie. Dlatego stosuj język korzyści, pokaż klientowi co zyska i dlaczego warto skorzystać akurat z Twojej oferty.
  • Zdjęcia wysokiej jakości - to kolejny ważny element wspomagający osiągnięcie założonego celu. Wrażenia estetyczne mają duży wpływ na podejmowane przez konsumentów decyzje.
  • Spójny przekaz - Zachowaj spójność na każdym etapie począwszy od tego, że reklama czy link prowadzący do landing page musi być spójny z jej treścią. Jeśli Twoja landing page ma na celu reklamę jednego produktu czy usługi, skup się na nim, staraj się nie odciągać uwagi klienta dodatkowymi (i w tym przypadku zbędnymi) informacjami o innych gałęziach Twojej działalności.
  • Prosta nawigacja - Jeśli landing page ma coś sprzedać lub pozyskać kontakt do klienta, spraw, by proces ten był możliwie jak najprostszy. Wszystkie najważniejsze informacje, buttony, dane kontaktowe itp. zamieść w widocznym miejscu. Zminimalizuj liczbę elementów, które mogłyby odciągnąć uwagę użytkownika.
  • Responsywność - Pamiętaj, aby landing page była dostosowana do przeglądania jej na urządzeniu mobilnym. Co więcej, zadbaj o to, by formularz można było wygodnie wypełnić na smartfonie.

Kiedy warto stworzyć landing page?

Pozyskanie leadów

To jeden z najczęstszych powodów tworzenia landing page. Jeśli chcesz pozyskać nowych użytkowników do swojej bazy mailingowej lub innej, dobra landing page z pewnością Ci to umożliwi. Pamiętaj jednak, żeby wymiana była uczciwa. ;) W zamian za zapis do newslettera lub zostawienie numeru telefonu zaoferuj użytkownikom jakąś wartość. W zależności od profilu działalności firmy czy branży mogą być one bardzo różne, np. ciekawy i użyteczny e-book dot. obszaru Twojej działalności, wersja próbna Twojej usługi, rabat na zakupy itp.

Sprzedaż

Landing page jest także świetnym narzędziem do wspierania sprzedaży. Może służyć do informowania o prowadzonych akcjach promocyjnych, sprzedaży produktów limitowanych produktów, wyprzedaży końcówek serii itp. Landing page są też często stosowane w przypadku usług subskrypcyjnych - reklama przenosi użytkownika bezpośrednio do opisu opcji subskrypcji i formularza płatności.

Pozycjonowanie

Landing page, jeśli jest dobrze zoptymalizowana, pozwala na wsparcie działań pozycjonerskich na stronie. Może też służyć do wypozycjonowania strony na nietypową frazę lub long tail. Z tego względu warto zadbać o wszystkie szczegóły takie jak meta tagi, nagłówki, unikalna treść itp.

Promocja

Landing page są często wykorzystywane (i dobrze się sprawdzają) do promocji np. z okazji świąt (walentynek, dnia matki, dnia dziadka itp). Przygotowanie treści i grafik na taką landing page nie jest bardzo czasochłonne, a może przełożyć się na dobrą sprzedaż wybranych produktów.


Marta

Marta

Seo / Sem specialist

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od dwóch lat zajmuje się marketingiem internetowym w PESI. Specjalistka w dziedzinie e-marketingu - w szczególności SEO, mediów społecznościowych i copywritingu. Jest na bieżąco ze wszystkimi nowinkami od Google, stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe umiejętności.