Ruch na stronie internetowej - jak go zwiększyć?

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Paź 27

Chyba każdy właściciel strony internetowej chciałby, aby była ona odwiedzana przez użytkowników. Jednak nawet świetnie wyglądająca i wygodna w użytkowaniu strona może mieć problem z generowaniem ruchu. Dlaczego? Ponieważ na generowanie ruchu składa się bardzo wiele czynników, a wygoda użytkowania i estetyczny wygląd to tylko wierzchołek góry lodowej. Strona, której nie odwiedzają użytkownicy wymaga profesjonalnego audytu SEO, by móc rozwiązać przyczyny problemu. W dzisiejszym wpisie przedstawimy jednak klika wskazówek, które pomogą zwiększyć ruch na stronie internetowej. 

Podstawą poprawiania ruchu na stronach są oczywiście działania SEO, czyli pozycjonowanie stron. Jednak każda strona musi posiadać własną strategię SEO, a co za tym idzie możemy wskazać jedynie ogólne kryteria, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Jenak z pewnością będą one dobrym początkiem w drodze do satysfakcjonującego ruchu. :)

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej - dobre praktyki

1. Zoptymalizuj opis i tytuł strony w wynikach wyszukiwania

null

SEO TITLE (meta title, tytuł  seo) - jest to tytuł strony, który wyświetla się zarówno w wyszukiwarce, jak i na karcie przeglądarki, w której jest otwarta dana strona. SEO title może mieć dowolną długość, jednak najpopularniejsza przeglądarka wyświetla jedynie ok. 60-75 znaków (nie więcej niż 512 pikseli). Tak więc warto, aby wyświetlany fragment tytułu zawierał informacje, które pozwolą użytkownikowi zidentyfikować tematykę strony, która pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Całość SEO title pokaże się użytkownikowi, gdy najedzie on na kartę danej strony w przeglądarce.

META DESCRIPTION (meta opis, opis seo) - opis strony, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak w przypadku tytułu, opis może mieć dowolną ilość znaków. Jednak jeśli chcemy, by całość tekstu została wyświetlona, nie powinien przekraczać on 156 znaków. Meta description powinno odnosić się do tego, co użytkownik znajdzie na danej podstronie. Jednocześnie warto, by opis był chwytliwy i ciekawy, gdyż w niektórych przypadkach to on może zadecydować o tym czy osoba wejdzie na naszą stronę, czy nie - a co za tym idzie czy ruch na stronie internetowej wzrośnie.

Ważne! SEO title i meta description powinny być unikalne dla każdej podstrony w serwisie. Gdy metadane będą takie same, algorytmy Googla mogą uznać to za duplikację treści.

2. Zdobywaj linki do Twojej strony na innych serwisach

Ruch na stronie internetowej możesz pozyskać z innych stron, dokładnie tak. Jest kilka opcji, dzięki którym będzie to możliwe:

  • zakup umieszczenie Twojego linku na innej stronie (np. jako baner reklamowy czy link w artykule sponsorowanym)
  • sponsoring/patronat akcji lub wydarzenia - firma organizująca umieści link do Twojej strony (należy porozumieć się w tej kwestii z organizatorem)
  • udostępnianie linków do Twojej strony w mediach społecznościowych
  • udzielaj się na forach dotyczących tematyki, w której obraca się Twoja firma

3. Współpracuj z influencerami

Influencerzy, czyli osoby wpływowe, w ostatnich kilku latach zatrzęsły marketingiem internetowym. Duża popularność, rzesza fanów, zaufanie i szacunek mówią same za siebie. Influence marketing to świetny sposób przede wszystkim na zwiększenie sprzedaży czy wypromowanie produktu lub usługi - dodatkowo zyskasz ruch na swojej stronie, z pewnością niemały. Istnieją różne formy współpracy z liderami opinii. Jeśli zależy Ci głownie na ruchu na stronie, postaraj się właśnie na tym aspekcie skupić podczas współpracy.

4. Zainwestuj w e-mail marketing - zdobądź subskrybentów newslettera

Wysyłanie swoim klientom ciekawych informacji, rabatów i ciekawostek z pewnością pozytywnie wpłynie na ilość odwiedzin na Twojej stronie. Pamiętaj, że mailing powinien być ciekawy dla odbiorcy - zachęcić go do wejścia na stronę. Nie zdradzaj wszystkiego w mailu, komunikat swoją formą i treścią powinien wzbudzić uwagę czytelnika.

5. Udzielaj się na grupach jako przedstawiciel firmy z danej branży - doradzaj jako specjalista

Facebookowe grupy zyskały w ostatnim czasie ogromną popularność. Zgromadzona w nich społeczność jest zwykle żywo zainteresowana tematem, poszukuje porad lub pomocy. Możesz to wykorzystać! Jeśli prowadzisz bloga w danej tematyce i zauważysz, że ktoś na grupie poszukuje rozwiązania problemu lub wyjaśnienia jakiejś kwestii to Twoja szansa. Być może pisałeś o tym na swoim firmowym blogu, jeśli tak, zamieść link do odpowiedniego wpisu w komentarzu. Jeśli artykuł jest rzeczowy i dobrze napisany, możesz zyskać nowych czytelników.

Jeśli potrzebujesz pełnego, profesjonalnego audytu SEO - napisz do nas!


Marta

Marta

Seo / Sem specialist

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od dwóch lat zajmuje się marketingiem internetowym w PESI. Specjalistka w dziedzinie e-marketingu - w szczególności SEO, mediów społecznościowych i copywritingu. Jest na bieżąco ze wszystkimi nowinkami od Google, stale poszerza swoją wiedzę i zdobywa nowe umiejętności.