Content marketing w social mediach. Jak tworzyć wartościowe treści?

Content marketing w social mediach. Jak tworzyć wartościowe treści?

Paź 25

Wydaje Ci się, że content marketing to tylko prowadzenie bloga? Niekoniecznie! Wartościowe treści możesz tworzyć i rozpowszechniać również w social mediach. Kluczem do contentu jest jednak to, aby był on wartościowy dla Twoich użytkowników. Poznaj kilka prostych sposobów na to, jak podnieść wartość swojego contentu i zwiększyć konwersję.

Postaw na spójną komunikację

Pamiętaj, że konsekwencja to Twój klucz do sukcesu. Aby potencjalni klienci zaczęli rozpoznawać Cię i ufać Twojej marce, muszą najpierw przekonać się, że Twoje komunikaty są dla nich jasne. Przemyślana komunikacja i dobrze dobrany tone of voice spowoduje, że klienci będą Cię pozytywnie odbierali, a to pomoże zbudować nić porozumienia między nimi, a Twoją marką. Dzięki temu zbudujesz głębsze relacje ze swoimi odbiorcami.

 

Bądź autentyczny

Musisz wiedzieć, że dla  86% konsumentów autentyczność jest ważna przy wyborze marki. To naprawdę cenna w dzisiejszych czasach wartość! Zwłaszcza w kontekście social mediów, gdzie o autentyczność coraz trudniej. Nie staraj się więc na siłę budować nieskazitelnego wizerunku - pokaż ludzką stronę swojej marki. Przedstaw ludzi, którzy ją tworzą, pokaż swoje niedoskonałości i wpadki, a także kulisy swojej branży. Bądź prawdziwy, nie oszukuj. Przekonasz się, że Twoi klienci docenią to i odwdzięczają się za Twoją szczerość i autentyczność wobec nich.

brown wooden blocks with number 6

 

Personalizuj swój content

To absolutna podstawa! Aby Twoje treści był wartościowe dla użytkowników, muszą być pisane dla nich. Jak to zrobić? Poznaj swoją grupę docelową, a następnie stwórz persony. Persona to Twój wzorcowy, idealny klient. Obserwuj swoich fanów i dowiedz się: kim są, czym się zajmują na co dzień, jaki są ich cele, potrzeby, obawy? Dzięki dobrze dobranym personom będziesz mógł idealnie dopasować komunikaty pod swoich użytkowników. Personalizacja postów pomoże Ci także tworzyć bardziej wartościowe treści dla Twojej społeczności.

Top view of darrk skinned female deals with bills and taxes Free Photo

 

Twórz przydatne treści

Dbaj o to, aby Twoje treści były przydatne i pomocne. Treści informacyjne dotyczące marki są niezbędne, ale dobrze, gdyby w Twoich social mediach pojawiało się coś więcej. Zastanów się, jakie są potrzeby i oczekiwania Twoich fanów i wyjdź im naprzeciw! Twoim celem powinno być rozwiązywanie problemów Twoich klientów lub pokazywanie, jak je przezwyciężyć. Dopóki Twoje treści będą rzeczywiście pomocne i przydatne, możesz być pewien, że Twoi użytkownicy będą chcieli je czytać.

 

MacBook Pro, white ceramic mug,and black smartphone on table

 

Bądź odpowiedzialny

Jeśli chcesz, by Twój content był wartościowy, musisz zastanowić się... jakie wartości za sobą niesie. Postaraj się, aby treści były naprawdę wysokiej jakości. Pamiętaj, że konsumenci stają się coraz bardziej świadomi, więc nie zawiedź ich! Bierz odpowiedzialność za swoje słowa. Tak - Twoim głównym celem jest konwersja. Ale czy poza sprzedażą Twojego produktu jest coś ważnego, co chciałbyś przekazać swoim fanom? To Twoja szansa. Pokaż, że jesteś odpowiedzialny społecznie i dbasz o coś więcej niż interesy swoje i swojej firmy. 

Earth globe surrounded by hands Free Photo

 

Wzbudzaj pozytywne emocje

Pozytywne emocje to coś, co możesz podarować swoim klientom. W gąszczu negatywnych i niepokojących wiadomości miło jest trafić na coś, co wywoła uśmiech na twarzy. Nawet jeśli Twój biznes jest poważny, Twoje treści nie muszą takie być! Wręcz przeciwnie - zabawne, humorystyczne posty potrafią zdziałać cuda. Jeśli Twój post sprawi, że użytkownik się uśmiechnie - to Twoja przewaga! Dodatkowo pozytywne emocje mają moc angażowania ludzi. Jeśli więc chcesz zwiększyć aktywność Twoich użytkowników - wzbudzaj w nich pozytywne emocje!

woman sitting around table holding tablet

 

Bądź "na czasie"

Bycie na bieżąco z ważnymi tematami i trendami jest obowiązkowe dla wszystkich marketerów. Twoje treści powinny być jak najbardziej aktualne. Żyjemy w kulturze NOW, gdzie przepływ informacji jest błyskawiczny, a użytkownicy oczekują natychmiastowych odpowiedzi. Dlatego właśnie real time marketing jest tak popularny i skuteczny. Monitoruj, co się dzieje w branży (i nie tylko) i reaguj! Nie zapomnij też o sprawdzeniu kalendarza i zastanowieniu się, jakie dni szczególne lub święta mogą być ważne dla Twoich użytkowników. 

person using Android smartphone

 

Media społecznościowe oferują naprawdę wiele możliwości przyciągnięcia do siebie odbiorcy za pomocą content marketingu. Zanim jednak przejdziesz do tworzenia contentu, upewnij się, że Twoja grupa docelowa dobrze reaguje na dłuższe formy tekstowe w social mediach. Możesz zastanowić się również nad wzbogaceniem ich o infografiki, zdjęcia, prezentacje, ale również live'y, podcasty czy webinary.

Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu contentu - śmiało, skontaktuj się z nami!


Natalia

Natalia

Marketing Specialist

Specjalistka ds. e-marketingu. Na co dzień można ją spotkać na firmowym Facebooku i blogu. Uwielbia przelewać swoje pomysły na papier (to znaczy klawiaturę), a także pracować z ludźmi i dla ludzi.
A prywatnie? Joginka kochająca las, góry, morze, podróże małe i duże, książki i swoje psy. Lubi próbować nowych rzeczy i chodzić alternatywnymi ścieżkami w poszukiwaniu inspiracji. Życie online stara się balansować z tym offline.